Chystáte se do autoškoly na řidičský kurz pro získání oprávnění skupiny B?

Počítejte s tím, že dnes je silnější provoz, než dříve

Doba se mění, náš svět se neustále vyvíjí, ale ne vždy podle našich představ. Bohužel se to týká i harmonie vůči vztahu k přírodě a počtu vozidel na silnicích. Nemáme zrovna na mysli spalovací motory ve vztahu k ekologii, to je jiný problém, spíše technického a ekonomického rázu, ale chceme se zamyslet nad hustotou provozu, orientací v terénu a náročností pohybu vozidel v omezeném prostoru silničních koridorů.

cvičiště v autoškole

Jako názorný příklad bychom mohli vzít třeba situaci na přelomu padesátých a šedesátých let minulého století. Tehdy byla sice silniční síť omezenější, to ano, ale hlavně se po ní pohybovalo málo aut. I na hlavních tazích byste jich napočítali jen pár za hodinu, a to znamenalo pro řidiče výrazně méně stresu a vypětí sil, než dnes. Dnes se po stejné silnici prožene oběma směry během hodiny zhruba sto padesát vozidel, zatímco před padesáti lety jich tudy projelo sotva třicet.

jízda po dálnici

Obrovským problémem se dnes stává bezpečný rozestup mezi vozidly a nebezpečné předjíždění. Jsou to jedny z příčin závažných dopravních nehod a toho by si měl být nejen žák, který vstupuje do autoškoly v Praze http://www.autoskolaholesovice.cz, ale zejména jeho instruktor. Měl by jej vést k opatrnosti a obezřetnosti za volantem a podle tohoto ukazatele mimo jiné poznáte i dobrou autoškolu.

Dobří instruktoři by vás měli naučit nejen správně vůz řídit, ale také se orientovat v hustém provozu, mít dobrou intuici a předvídavost dopravních situací a mimo jiné i zvládat obtížnější situace včetně náročnějšího parkování či couvání.

A co by vám měl dobrý instruktor říci na závěr? Nespěchejte a nezávoďte! Nejste na automobilovém závodním okruhu. Nejdůležitější není přijet do cíle o pět minut dříve rychlejší jízdou, ale dojet bezpečně, a raději pomaleji.