Dnešní doba je prošpikována trhem s reklamou. Kdysi v dobách, kdy Komunistická strana měla ústavou zaručenu vedoucí úlohu ve státě, prakticky nebyla potřeba. Národohospodářské plánování vybralo, za občana sortiment, který je vhodný a basta. Občas večer pan vajíčko, tedy spíš piktogram pana vajíčka a ten nám představil jednu polívku od Vitany, jeden džus a bylo po reklamě. Zlatý to časy, dnes se na nás reklama sype z médií, neutečeme ji v hromadné dopravě, dožene nás i ve veřejných prostorách, zkrátka všude. Možnosti a formy reklamy, jsou prakticky neomezené, známe reklamy létající, kráčející, plující a kdoví ještě jaké.

kyberprostor

Ovšem, běžným i neběžným druhům reklam, vyrostl velmi nebezpečný protivník, který tyto zaběhlé druhy reklam doplňuje a v mnoha případech je zcela vytlačila. Tímto reklamním fenoménem, jsou Www stránky, ve smyslu reklamního pomocníka a musí to být obrovské číslo, které způsobí, jeden odkaz na sociálních sítích, který je sdílením, šířen geometrickou řadou. Dostupnost a nízká pořizovací cena, je jako stvořena, pro reklamu zboží k širokému využití a zároveň vytváří i nový prostor pro velmi slušné výdělky tzv. influencerům, kteří, právě pod smlouvou s dodavateli, šíří jejich odkazy www stránek a vlastně jim pronajímají své sledovatele, pro které jsou vzory a pokud tuto reklamu propagují, je velmi účinná.

reklama

Jsme svědky i toho, že někteří dodavatelé, služeb a zboží, již zcela vytěsnili běžné druhy reklam a soustředí se pouze na reklamu v elektronickém prostoru. Je pravda, že generace, které již vyrostly na PC, ani na jiné prostory již nenaráží a tato vrstva odběratelů i podnikatelů si zcela vystačí s kyberprostorem a své cílové publikum, nemá potřebu vyhledávat jinde. Zajímavým by bylo, srovnat statisticky objem prostředků, přesunutých z tradičních druhů reklamního průmyslu do tohoto prostoru a hlavně progresi tohoto vývoje. Bude zajímavé, nadále sledovat a pozorovat tento vývoj, který může znamenat konec tradiční reklamy, v tradičních podobách.